1 Kasım 2014 Cumartesi

OKUDUM 14#GÖZLERİNİ SIMSIKI KAPAT

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba..Bu birkaç günde hatta hafta demeliyim sanırım,bir çok kitap okudum elbette fakat bir türlü bloğa girip yorum yazamadım mevsim mi etkiledi noldu anlamadım büyük bir tembellik var üstümde .
Her neyse kitaba gelecek olursak bildiğiniz gibi polisiye kitabı 'Gözlerini Sımsıkı Kapat'.Daha önce John VERDON'un Aklından Bir Sayı Tut isimli kitabını okumuş ve çok beğenmiştim .Yazara uzun bir ara verdikten sonra bu kitapla tekrar buluştuk ve ben çok memnun oldum bu buluşmamızdan:) Gerek konusu gerekse hikayedeki psikolojik ayrıntılar ilgimi çekti diyebilirim.Zaten polisiye kitaplarda özellikle katilin ya da sorunlu kişilerin psikolojisine değinilince ilgimi bir tık daha fazla çekiyor .
Hikayeye gelecek olursak düğün günü başı kesilerek öldürülen bir gelin ile başlıyor.Gelin şu şekilde bulunuyor:başı gövdesinden ayrılmış,gövdesi sandalyede başı ise masada gövdesine bakar vaziyette...Offf şu an bile içim ürperdi...
Önceki kitabı okuyanlar zaten dedektif Dave GURNEY'i tanıyorlardır.Bu hikayede zaten GURNEY üzerinden anlatılıyor yine.Kitapta psiklolojik ögeler var demiştim.Tam da bu noktada şunu söyleyeceğim:gelin sosyopat ,eşi ise psikiyatrist.Neyse ben spoiler vermeden sosyopat neymiş araştırdığım kadarıyla paylaşayım:


Sosyopat başka bir deyişle anti sosyal kişilik bozukluğu "Teşhis için temel özellik ,çocukluk veya ilk ergenlik çağında başlayıp yetişkinlik çağında da devam eden,diğer insanların hakları ile ilgili daimi bir umursamazlık ve ihlal seyridir."  Yani sosyopatlar karşısındaki kişiye empati duymaktan yoksundurlar.
Antisosyal kişilik bozukluğu olan kişilerde genel anlamda görülen bozukluklar ise şu şekildedir:
-Yalan söylemede ısrar ve hırsızlığa eğilim
-Diğer kişilerin haklarını ihlal etme
-Empati eksikliği,
-Alkol ve uyuşturucu madde kullanımına yatkınlık
-Daimi olarak endişe,sinirlilik ve moral bozukluğu hali(disfori)




Peki Nasıl Teşhis Ediliyor?
Her ne kadar 18 yaşına kadar teşhis edilemese de özellikle çocuklarda bazı belirtiler antisosyal kişilik bozukluğunun sinyallerini vermekte.Bu semptonlar ise:
normalden uzun bir süre devam eden yatağını ıslatma,hayvanlara eziyet ve piromani (yangın çıkarma hastalığı yani yangın çıkarma hususunda kontrol edilemez bir isteğe sebep olan akıl hastalığı)


Evet benim anlatacaklarım bu kadar eğer polisiye romanlardan hoşlanıyorsanız ve psikolojik ögeler ilginizi çekiyorsa bu kitabı okuyun derim.:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder